tiistai 8. marraskuuta 2011

Joo

SEn osaa sanoo ei. "Voitko tulla aiemmin töihin" no joo... "Haluatko alkaa Amnestyn lahjottajaks" no joo... "Liitytkö tähän kuntosaliin" no joo... "Haluatko alkaa Unicefin lahjottajaks" no joo... "Haluatko antaa koko omaisuutes Indokiinan nälkäänäkeville rammoille piisameille" NO VITTU JOO. Oon liian kiltti. :D

Eli Unicefin kaveri hyökkäs mun kimppuun tänää keskustassa. Siitä meni ohi monia mummoja yms mutta se oikeesti bongas mut jo kaukaa että "ton mä pysäytän" ja vaikka yritin kiertää sen ja vältin katsekontaktia (harkitsin jopa tien yli menemistä mutta olis pitäny tulla takasin sit myöhemmin niin en viittiny) nii silti se mut pysäytti. Onko mulla kaulassa joku kyltti "oon kiltti ja annan rahani iha minne vaan"? :D Tää mies oli ulkomaalanen, puhu englantia (ehkä siks ei mummoja pysäyttäny) ja jotain siinä selitteli ja olin sit että no joo, miks ei. Kysyin että miten pystyn sen sit lopettaa, niin jo siinä sopimuslapussa on  puhelinnumero.

Kun en oo nyt just opiskelija niin kyllä mulla on sen verran rahaa että voin vähäsen lahjottaa Unicefille joka kuukausi. Amnestyllehän lahjotin muutamia kuukausia kunnes lopetin (onnistu helposti yhellä puhelinsoitolla, ei kyselty ja syyllistetty mitään että miks lopetat vaan se oli ihan ok), ja kohteiltaan Unicef on sellanen jolle mielummin lahjotan. Annan tuohon hyväntekeväisyyteen nyt edes muutaman kuukauden ajan. Kyllä siitä ihan hyvä mieli tulee. Ja tuli varmasti myös tälle feissarille. :) Sanoin sille että oon ihan liian kiltti enkä osaa sanoo ei, niin se sano että mulla on vaan hyvä sydän. =)

Viikonlopun reissu meni hyvin, osasin ihan ite ajaa perille asti, ilman ensimmäistäkään eksymistä! :) En oo koskaan niin pitkää matkaa (150 km) ajanu ihan yksin ja vielä vieraaseen paikkaan. Oli mukava viikonloppu, oli tosi ihanaa nähdä ukkia pitkästä aikaa. :) Takasin tullessa mulla oli mukana äiti ja toinen pikkusisko, jotka oli täällä sit yhen yön. Tänään käytiin vähän kaupunkia kattelemassa ja syötiin aamupalaa kahvilassa. Ja sit mentiin aamupalajälkkärille Arnoldsiin. :D

Autoillessa oli myös yks vähän jännä hetki. Oltiin monikaistasella tiellä punasissa valoissa ekana ja takaa tulee ambulanssi kovaa kyytiä vilkut päällä ja ulvoen, takana oleva auto tööttää että äkkiä pois, ja musta kiinni koko tilanne että minne ja miten väistän isossa liikenteessä risteyksessä että ambulanssi pääsee. Jotenkin sit ajoin viereisen kaistan eteen sillai että takana tuleva autokin mahtu ja ambulanssi pääs jatkaa matkaa hidastelematta siitä. Ambulanssikuski ja takana tulevan auton kuski sit vilkutteli mulle kun ratkasin tilanteen niin hienosti :)


Mulla on tänään vapaapäivä, samoin huomenna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti