perjantai 10. kesäkuuta 2011

Huh hellettä töissä ja autolla ajelua :)

Keskiviikkona oli pääsykoe liiketalouden koulutusohjelmaan. Jos sillä lottoomisella koulupaikka aukee niin ei kovinkaan välkky tarvi olla että sinne kouluun pääsee. :D Olis varmasti menny paremmin jos olisin kunnolla tutustunu ennakkoaineistoon, tiedän kyllä sen. Oikein/väärin –väittämiin ei liikaa kannattanu arvailla kun vääristä vastauksista tulee miinuspisteitä. Matematiikkaa ja loogista päättelyä vaativassa osassa vastasin kaikkiin ja mielestäni oikein. Onhan siitä tosin jo vuos aikaa kun viimeks oli matikkaa (kävin pari kurssia pitkää matikkaa ja sit vaihdoin lyhyeen). Nyt pitää vaan odotella tulokisa ja toivoo kovasti että pääsisin kouluun. Kun aiemmin keväällä oli haku kouluihin niin jälkeenpäin oon ajatellu että ois pitäny hakee jollekin sellaselle alalle jonne tarvitaan tosi pienet sisäänpääsypisteet niin olisin sentään opiskelupaikan saanu. Sit oisin koulussa sisällä ja voisin vaihtaa sitä opiskelualaa. Ja oisin saanu Kelalta tukia, nimittäin jos en saa opiskelupaikkaa niin oon syksyllä työtön kun jäätelönmyynti loppuu elokuun loppuun mennessä. Huih.

Jos mua jokin ärsyttää kovasti niin se on se, että ihmiset valittaa tästä helteestä. Ei siinä mitään jos on esim. vanhus ja kuumuus ottaa terveyden päälle tai vastaavaa mutta kun nämä just samat ihmiset valittaa talvella että on kylmä! Eikä se piru vie ikinä oo hyvä?! Ite en valita varmasti ikinä kesällä siitä että on kuuma, mun puolesta elohopea kiivetköön vaikka neljänkymmenen paremmalle puolelle – EN VALITA! Ja talvella mitä enemmän pakkasta, sen parempi. Nimimerkillä viime talvena -37 asteessa meikä lähti ulos useemman tunnin ajaks. On joo ihan hirveetä tää helle jos istuu sisällä tuulettimen vieressä ja juo kylmää kokista. Mä oon töissä kopissa jonne paistaa aurinko aivan koko päivän lasien läpi, siellä ei oo mitään tuulettimia ja ilma ei kierrä ollenkaan (paitsi jos avaa oven ja sattuu olee kova tuuli niin välillä käy pieni tuulenhenkäys) eli sisällä lämpötila nousee pitkäli +40:een (pomon karkee arvio 45, otan joku päivä lämpömittarin mukaan iha mielenkiinnosta). Ja tosiaan seison sen koko ajan, toki voin hetkeks istahtaa jos ei asiakkaita ole mutta jos niitä on nii sitten ei mistään hengähdyshetkistä tai vesipullon täytöstä puhettakaan. Ja tänään työpäivä kesti sellaset kevyet 7,5 tuntia (kerran kävin vessassa välissä). Mut hei, en mä jaksa siitä valittaa! Mä tykkään siitä työstä ihan älyttömästi, mä tykkään kesästä ihan älyttömästi, mä tykkään tästä lämmöstä ihan älyttömästi!! =)

www.weheartit.com

Mulla alkaa autokoulu olla jo aika hyvällä mallilla, olisko joku 6 ajotuntia jälellä ja aika teoriakokeeseen varattu. Tänään oli eri opettaja kun tavallisesti ja käytiin ekaa kertaa moottoritiellä. Mua normaalisti opettava on usein sanonu että "sä ajat aika kovaa" tai muuten jotain vauhtiin, nii tää oli kiva kun kiihdyttäessä moottoritielle mentäessä niin sano "paina kaasu ihan pohjaan! Ihan pohjaan, vielä vielä!!" :D Ja meikätyttöhän paino ja sit mentiin sataa! :D Autolla ajaminen on kivaa, en millään malttas odottaa että saan kortin! Nyt kesällä olis hyvä alottaa välivaiheen harjottelu kun on kuivat ja hyvät tiet ja pitkälle yöhön valosaa. (Lauantaina baarista yo-bileistä tullessa ihmettelin miten kolmelta yöllä voi olla niiin valosaa, oli ihan ku päivä!)

Meillä alkaa murun kanssa olla kämppä pikkuhiljaa kunnossa. :) Muutama lamppu pitää vielä ripustaa ja viedä jotain tavaroita kellariin tai vinttikomeroon säilytykseen. Ihanaa laittaa yhteistä kotia poikaystävän kanssa! Tai itse asiassa avomiehen! Musta toi sana kuulostaa niin hassulta, siis oikeesti mä elän avoliitossa. Se tuntuu vaan jotenki oudolta ajatukselta ja kuulostaa omituiselta tai jotenkin vieraalta, mut ei siinä mitään, tajusin tossa pari päivää sitten että mä oon avovaimo! :D

Tänään töissä joku asiakas pyys mua treffeille! Sanoin että sitä pitäs varmaan kysyä mun poikaystävältä, nii se siihen että "en mä sitä ulos oo pyytämässä vaan sua!!" Vähän alko hymyilyttää. :D Ja sen kaveri tilas nätin tytön mut annoin jäätelön. :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti