keskiviikko 19. tammikuuta 2011

Yhdys sana virheet (huomaa ironia)

Jotenkin tuntuu että viime viikko ja tää viikko on ollu tosi kiireistä ja mitään en oo ehtiny tekemään kun oon pakertanu ahkerasti (=välillä uutta lempiharrastustani eli blogien selailua harjoittaen :P) maantiedon aluetutkimus-kurssin työn parissa vain lyhyitä ruokataukoja pitäen (=ruoka mikroon ja sitten kurkusta alas). Mutta nyt, työ on VALMIS. Pakko kyllä myöntää, että menin vähän siitä mistä aita on matalin eli en kirjotellu siihen kaikkia juttuja joita olis pitäny... Oikeestaan harkitsin koko kurssin pois jättämistä kokonaan kun mulal tulee lukion läpi pääsyyn vaadittava 75 kurssia täyteen ilman sitäkin,  mutta ajattelin sitten kuitenkin tehdä sen tutkimuksen kun ylppäreissä on joka vuosi yksi-kaksi kysymystä omaan alueeseen liittyen, niin olisi sitten edes joku kysymys johon osaan vastata. :)

Viimeaikaisia kuulumisia. (Mun piti tarkistaa toi netistä löytyvästä nykyajan kielenoppaasta kun en ollu varma kirjotetaanko viimeaikainen yhteen vai erikseen. :D) Viikonloppu oli mukava, vietin sen kullan kanssa hänen luonaan. :) Tehtiin pitsaa, käytiin kävelyillä, katottiin leffoja ja vaan oleiltiin. Onko mitään ihanampaa kuin vain oleilla ilman kiirettä ja tekemättä mitään oman rakkaan kainalossa? <3

Aiheesta kolmanteen, yhdyssanoista tuli mieleen että mua ärsyttää tosi paljon yhdyssanavirheet. Opin lukemaan 5-vuotiaana ja lapsena ja nuorempana luin kirjoja todella paljon, joten oon jo pienenä oppinu kielioppisäännöt aika hyvin, näin ollen mulle pistää silmään tosi ikävästi kaikki kirjotusvirheet. Musta on ihmeellistä että toiset ei huomaa niitä ollenkaan! :D Yhdyssanavirheet, pilkkujen puuttumiset ja kaikista alkeellisin virhe eli isojen alkukirjainten osaamattomuus on musta vaan niin käsittämätöntä! Usein jopa sanomalehdissä näkee yhdyssana- ja pilkkuvirheitä. Jos edes ammattilaiset ei osaa enää kirjottaa kunnollista suomen kieltä, mihin tämä maa on menossa? Voivoi.

Viikonloppuna tuli muuten sähköpostitse eräs kiva uutinen. Luettuani mailin teki melkein mieli kiljua mutta kerrostalossa keskellä yötä se ei ehkä oo paras idea... En toki halua poikaystävälleni häätöä! :D Tää juttu olis aivan mielettömän mahtava, mutta tois mukanaan myös vähän jotain ikävää... Mutta sitä ei tartte ihan vielä miettiä. Kattoo nyt vähän kerallaan. :) En uskalla puhua tästä asiasta vielä enempää, olen kertonut siitä vasta poikaystävälleni, perheelleni ja parhaalle ystävälleni. Jotenkin pelkään että hyviä asioita ei hirveesti tapahdu mulle.  Jos hehkutan tuosta liikaa useille ihmisille ja se ei sit toteudukaan, joudun vaan pettymään enempi. Niinpä pidän asian vain läheisten tietona, mutta jos asia varmistuu niin sitten kirjoittelen siitä tännekin! ;)

Vitsi mut mun tekis mieli kameraa. (Mistähän tääkin ajatus tuli nyt? =D)  Tähän blogiinkin olis niin kiva laittaa ite ottamiani kuvia. Mulla on käytössä vaan kännykän 2 megapikselin kamera ja kuten voi arvata, sillä ei kovinkaan kummosiin kuviin pysty... Jos viikonloppuna nään pikkusiskoo niin saan silloin hänen digipokkariaan lainata ja sillä saa otettua ihan tarpeeksi hyviä kuvia. Oon aina tosi paljon tykänny valokuvailla kaikkee ja musta olis ihanaa kuvailla paljon enempi kun olis kunnon kamera. En nyt tosin tarkota mitään huippuhienoa  (=huippukallista) järjestelmäkameraa, mulle riittäis tosiaan tavallinen digipokkari. Ei ne nykyään kovinkaan kalliita edes ole, eli jos syksymmällä tilin tilanne on tarpeeks paljon plussan puolella, ehkäpä hankin kameran ja pääsen harrastamaan kuvailua enempi. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti