maanantai 31. tammikuuta 2011

On tää niin hankalaa

Joku aika sitten vihjasin aika epäselvästi siitä, että mun elämässä saattas olla tapahtumassa jotakin kivaa ja että palailen asiaan myöhemmin. Mun mielipide tän asian suhteen on vähän muuttunu ja yritän nyt selvittääkin mun ajatuksia...

Eli siis hain Ranskan Disneylandiin töihin ja sainkin kutsun työhaastatteluun. :) Perjantaina oli Turun messukeskuksella haastattelu ja "koko päivän kestävä Disney-show". Täytyy kyllä sanoa että aika liiottelua. Tilaisuus alko klo 10 ja aluks oli reilu tunnin mittanen videoesittely Disneylandista ja lyhyesti töistä siellä. Kaikki hymyili, aurinko paisto ja kaikilla oli kivaa, ura lähtee heti nousuun ja pian oot jo superpäällikkö, eli kunnon propagandavideo. :D

Tän videon jälkeen olikin sit vuorossa haastattelut, suomeks sanottuna oottele 5 h ilman mitään tekemistä. Sitä porukkaa oli PALJON. Mun mielestä (ja mitä juttelin niin en oo ainoo tätä mieltä) olis voinu järjestää jotain muuta oheistoimintaa haastattelujen ajalle. Ja mun mielestä se haastattelutilanne oli vähä erikoinen, miks ne haastatteli kaks kerrallaan? Kuitenkin ensin kyseli toiselta ja sitten toiselta, ei ollu yhteisesti niinkun mitään.

Mua harmittaa kovasti se, että mun poikaystävä joka  otti vapaata töistä kun oli mua kyyditsemässä, joutu oottelee koko ajan ilman oikein mitään tekemistä... :/ Mutta siinä on kyllä aivan ihana mies, mun takia jakso koko päivän. <3

Tästä kirjotuksesta tulee ehkä vähän sellanen olo että haukun vaan tota tapahtumaa. Mun mielestä vaan toi päivä oli pettymys ja huonosti järjestetty.

Mutta Disneyland Paris kesätyöpaikkana. Sehän olis siis ihan mieletöntä! Olis hieno kokemus työskennellä ulkomailla, ja nimenomaan Ranskassa! En oo koskaan käyny koko maassa, mutta oon pienestä pitäen ollu kiinnostunu Ranskasta ja erityisesti ranskan kielestä, joka kuulostaa musta niin kauniilta. (Ah jos joku matalaääninen fransmanni kuiskailis ranskaks mun korvaan... Ei se mitään vaikka mitään en ymmärtäs mutta grauh ;) No joo :D) Oon lukenu ranskaa lukion alusta alkaen ja kirjotankin sen tänä keväänä.

Toisaalta mä haluaisin sinne töihin, just siks kun se ois hieno kokemuksena. Oppis kieltä, tutustus ihmisiin eri maista ja sais viettää kesän Ranskassa. Ja se olis myös arvokasta työkokemusta. Mutta toisaalta taas en halua sinne. Haluaisin muuttaa kullan kanssa yhteen mahdollisimman pian, ajatuksena oli vähän että jos kesäks saisin hänen asuinpaikkakunnaltaan töitä niin sitten alettas puuhata muuttoo. Disneylandissa työ päättys 31.8. ja syyskuun alussa alkaa koulu (jos siis sellaseen pääsen) ja vasta sitten pääsisin muuttaa. Tää asunto olis kesän tyhjillään ja mun kamat täällä, mutta kun mun porukat mitä ilmeisimmin haluis tän asunnon pois mahdollisimman pian. Jos lähen Ranskaan, pitäis täältä kaikki tavarat viedä jonnekin kesäks ja sitten uudestaan siirrellä syksyllä muuttaessa. Ellei sitten tää asunto olis tyhjillään kesää mun tavaroineen, se on mun vanhemmsita kiinni. (Ei kyllä oo puhuttu vielä siitä, kattoo nyt miten nää työkuviot menee.) Haluaisin myös viettää tän kesän kullan kanssa kun viime kesä jouduttiin olemaan erossa. Nähtiin heinäkuussa yhen kerran ja seuraavan kerran kuuden viikon päästä. Haluaisin siis todella viettää kesän hänen kanssaan.

Mutta joo kattoo nyt että pääsenkö edes sinne töihin. :D (Haastattelu kyllä meni vähän miten meni, ei mua tosin ees jännittäny. Siinä ympärillä oli jonkun verran melua ja hälyä (pöytiä rivissä ja siinä vaa haastateltiin, kaikki muut melkein niskassa oottamassa omaa vuoroaan :D) ja jouduin pari kertaa pyytämään haastattelijaa toistamaan kysymyksen kun en kuullu mitä se sano. Varmaan aatteli että enhän mä ymmärrä edes englantia. :D)  Ja jos pääsen, niin en tiiä että menenkö.

Mua myös pelottaa, että entä jos en saa muuta työtä? Jos mulle tarjotaan Disneylandista töitä niin onko mulla varaa sanoo ei ja luottaa siihen että saan muita töitä? Nimittäin jos en saa niin oon kusessa kaulaani myöten, vanhemmat ei mua elätä ja muuttaminen ja asunnon hankkiminen jne vie rahaa.

Tänään kävin työhaastattelussa yhessä paikassa. Sieltä työn saamisen "edellytyksenä" on vähän niinkun se että oisin siellä heinäkuun loppuun. Ja tosiaan tää työpaikka on täällä, ei kullan asuinpaikkakunnalla. Eli jos meen sinne töihin, en sais olla kesää kullan kanssa. Oltais tosin sentään samassa maassa. =D Mutta sitten jäis "ongelmaks" töiden suhteen se elokuu. Ottaako kukaan työntekijää ihan vaan yhden kuukauden ajaks kesän lopuks? Toisaalta jos sais sitten vaikka osa-aikatyön niin ehtis nauttia kesästä rakkaan kainalossa ja jatkaa töitä myös opiskelujen ohella. :) Mutta niin, tästä paikasta nyt tulee tietoa parin viikon päästä, jos pääsen sinne niin tuskin uskallan kieltäytyä. Oon sitten kesän täällä ja sillä selvä. Onpahan hyvin aikaa tehdä rahaa. :) Ja voinhan mä hakee Disneylandille ens kesänä. Oon sitten vanhempi ja viisaampi ja enempi työkokemustakin. :)

Mulla olis vielä sanottavaa työjuttuihin liittyen, mutta jospa kirjotan lisää joku toinen päivä.

Ja meinaski unohtua, siivosin tänään! Ja siis ihan oikeesti SIIVOSIN, imuroin kaikki hyllyjen päälliset ja kaappien hyllyjä, pyyhin kaikki tasot ja pöydät ja luuttusin lattiat! Oon aika ylpee itestäni, kyllä nyt kelpaa kun on näin siistiä. ;)

Tulipa ihan jumalattoman pitkä postaus, mutta kiitos jos joku jakso tän lukee. :) <3

3 kommenttia:

  1. Mun yks kaveri oli Disney landissa töissä yhden kesän ja se tykkäs siitä kyl ihan älyttömästi. Se kävi kyllä työhaastattelussa Pariisissa saakka, kun oli vissiin myöhästyny tosta Turun pestauksesta!

    Mut joo, tiedän kyl NIIN hyvin miltä susta tuntuu, kun pitäis valita Ranskan ja miehen väliltä. Mä en silloin aikoinaan saanu oikeastaan edes valita, mun oli vaan pakko lähtee ja jättää tuore poikaystävä Suomeen. Loppu hyvin kaikki hyvin ja nyt ollaan yhä yhdessä, mutta kyllä se ikävä oli ihan karsea.

    VastaaPoista
  2. Kuulostaapa kivalta! Toivottavasti pääsisit sinne töihin. Hieman kadehdin kun itellä ei oo rohkeutta mihinkää tuollaseen :D

    VastaaPoista
  3. Kyllä mä uskon että selvittäs siitä ikävästä, viime kesänäkin selvittiin. Meillä on koko loppuelämä aikaa olla yhdessä. :)

    Ja näin nuorena kun on mahdollisuus lähtee jonnekin niin kannattaa uskaltaa! :)

    VastaaPoista