tiistai 17. tammikuuta 2012

Hiuskatastrofi

Kävin eilen kampaajalla värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni. Mulla oli Citydeal-lahjakortti joten tuo makso 45 e. Mut ei kyllä ollu sen arvonen, meinaan mun hiukset on keltaset. Eikä kampaaja muutenkaan leikannu ihan niinku pyysin.

Mullahan on siis pituuksista hiukset kylmänväriset sellaset hopeisenvaaleet. (Miehen mielestä harmaat. :D)

  
Tuossa kuvassa mun hiukset on just sen väriset kun niiden haluan olevan (kuva marraskuulta). Nyt oli kuitenkin juurikasvu jo niin järkyttävissä mitoissa että oli värjättävä. Olin ite värjänny myös juurikasvua, ja mun omanvärisen juuren jälkeen oli kaistale sitä väriä, joka oli eri väriä kun noi pituudet.

Kampaaja kysy multa että haluanko että mun hiuksia värjätään vaaleella värillä, vai laittaako hän jotain sellasta vahvempaa vaalennusjuttua ("juttua", kampaamotermit mulla hyvin hallussa :D). Sillä tavallisella värillä ei kuulema saa yhtä vaaleeta lopputulosta, joten valitsin sen vahvemman. Kampaaja ei tehny mitään värinpostoja (ihmettelin hiukan mutta enpä mä noista asioista nii paljon tiiä ni luitin kampaajan ammattitaitoon), laitto vaan väriä juureen ja siihen värjättyyn "palkkiin", pituudet kun oli jo sen väriset kun halusin.

Luonnollisen värisistä juurista tuli kyllä joo tosi vaaleet, mutta se värjätty kohta...keltanen.


Toi kuva on melko armollinen, siinä mun hiukset näyttää kullanvaaleilta. Oiskin edes niin, mutta kun ne on oikeesti aivan keltaset. :( Pituudet on siis edelleen entisen väriset, mutta ennen niitä sellanen 10 cm pätkä keltasta.

Kampaaja ei tajunnu minkälaiset otsahiukst oisin halunnu. Tai en varsinaisesti ihan otsahiuksia, vaan sellaset pitkät jotka yltää sivuille. Piti sit kotona mennä saksimaan niitä ite, ja leikkasin ihan otsahiukset. Katoin että näähän on ihan kivan näköset oikeestaan ja sillä hetkellä päätin että haluan otsahiukset (mulla ei oo ollu otsahiuksia öö...10 vuoteen?), mutta ne oli iha hippasen pitkät (idiootti, kuivana kun ne vähän kihartuu ni ne on lyhemmät!) ja napsasin vielä ihan kunnon pätkän pois. VIRHE. Nyt mun otsahiukset on todella epätasasesti leikatut ja ihan nysät. Siis ihan oikeesti, ne ei vois enää hirveemmät olla. :D Mut se oli kyllä ihan oma vikani.

(Näyttääpäs iho tässä huonolta. :D Kuva otettu täysin ilman meikkiä)
Vähän lohduttaa se että töissä otsahiukset on lipan alla (päälaelta keltasuus näkyy ja poninhäntä on ihan eri värinen, hopeisenvaalee, tosi kaunista) ja ulkona liikkuessa on aina pipo päässä. Enpä mä missään käy missä ihmiset noi otsikset vois nähdä. :D Ja kaverikin lohdutteli että nopeeta ne kasvaa. Ehkäpä mulla parin-kolmen kuukauden päästä on otsikset. :) Haluan että mulla otsis on vähän ylipitkä. Se eka versio oli hyvä mutta tää urpo ajatteli leikata vielä vähän.

Kesäkuun alussa värjäsin hiukseni ite kokonaan keltasiks (kannattaa yrittää vaalentaa värjättyä hiusta...). Kolme päivää ennen yo-juhlia. :D Sinä iltana olin kaverin kaa baarissa ja otin muutaman tequilan liikaa. Ihan vaan siks että unohdan sen että mun hiukset on aivan keltaset. :D (No ei, kun vahingossa meni vähän yli.) Päivää ennen yo-juhlia hiusten värjäys tuhkasella sävyllä pienessä paniikissa että nyt on pakko onnistua, aikaa lisävärjäyksille tai kampaajalle ei ennen juhlia ole. Ja väristä tuli sitten ihan hyvä. :)

Mutta, kuinka paljon on liikaa pyydetty, että saisin vaaleat hiukset? Mikä siinä on niin vaikeeta? Tai no tiedänhän mä, että vaalentaminen ei oo helppoo, mutta kyllä ammatti-ihmisten luulis pystyvän. Vaikka sit useemmalla käyntikerralla. Kampaaja sano että kyllä se väri siitä vähän tasaantuu, ja vielä kun käytän hopeashampoota ja -suihketta. (Sillä suihkeellahan mä ekan kuvan värin oon saanu. Merkki Four Seasons ja sitä hopeasuihketta voin todellatodella lämpimästi suositella tuohon tarkotukseen). Ja voisin myös laittaa raitoja. Mun mielestä kyllä on tarkotus että kampaaja tekee hiuksista sen verta hyvät että ei tartte ite korjailla? Kampaaja itekin tajus että ei nyt tullu hyvä, ja anto mulle lahjakortin jolla saan väri+leikkaus hintaan 50 e, kun se normaalisti on 80 e. Mä en oo varmasti ikinä kävelly kampaajalta ulos siten että oisin täysin tyytyväinen hiuksiini.

Millasia hiuskatastrofeja teillä on ollu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti