tiistai 22. helmikuuta 2011

Maailman paras äitin tonnikalasalaatti

Majailen edelleen täällä poikaystävän luona. Tarkotus oli että lähtisin keskiviikkona kotia kohti, mutta tänä aamuna tuli sitten viestiä että mut haluttas työhaastatteluun perjantaina. Olen täällä siis vielä muutaman päivän pidempään. :)

Tänään tein tonnikalasalaattia ruoan lisukkeeksi. Mun äiti on tehny sitä aina tällä ohjeella, ja musta tää on taivaallisen hyvää! Jotkut kummastelee joskus sitä kun laitan salaattiin omenoita ja juustoa. Mutta miks ei? Musta siinä ei oo mitään omituista kun oon aina tottunu syömään tätä salaattia!

Tonnikalasaatti
keitettyä makaronia
omenoita
juustoa (Oltermanni on parasta)
herne-maissi-paprika
tonnikalaa öljyssä

Eli kaikki vaan sekasin kulhoon (omenat ja juusto pilkottuna kuutioiksi). Tämän salaatin kanssa ehdottomasti parasta kastiketta on Meiran Amerikkalainen salaattikastike. Oon monia muitakin kastikkeita kokeillu, mutta mikään ei vedä edes vertoja tälle juuri tän salaatin kanssa.

Oli muuten aika hankalaa ja hidasta käydä ruokakaupassa. Oon tottunu käymään lähikaupassani ja laadin aina ostoslistankin kaupan pohjapiirros mielessäni, niin on helppo kerätä koriin kaikki tarpeellinen järjestyksessä. Nyt kuitenkin vieraassa kaupassa kun kaikki on aivan eri lailla ja eri järjestyksessä  meni aikaa harhaillessa hyllyjen välissä ja etsien ruokia mitä mistäkin. Ja kun vielä satuin kauppaan puolen päivän aikoihin, juuri silloin kun kaikki eläkeläismummot valtaavat kaupan ostoskärryineen. Mutta toisaalta, eipä mulla mikään kiire ollut. :)



Kauppareissulla näin Olli Hermanin! Hän on Reckless Loven Kuopiosta kotoisin oleva laulaja - siis lupsakka savolaenen. ;) Tämä komistus tuli juuri liukuportaista ja kävelin melkein häntä vastaan, en aluksi meinannut tunnistaa ja katsoessani häntä meidän katseemme kohtasivat! Aaahhh mun sydän suli siihen paikkaan... Siis onhan toi mies hei kuuma! Sillä on THE vatsalihakset!
kuva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti