tiistai 8. helmikuuta 2011

Suklaaleipuri

Sain joululahjaksi kirjan Ruokasuosikit: Suklaa ja nyt innostuin leipomaan kaikkia ihania suklaaherkkuja! Viikonloppna taioin siskojenki kanssa Tumma- ja valkosuklaakakun (täytteen ohjetta hieman soveltaen) ja nyt olen tekemässä Suklaa-mascarponekonvehteja. En tosin löytänyt lähikaupasta (olen äitini luona ja tämän kotipaikkakuntani "ydinkeskusta" koostuu kahdesta ruokakaupasta, kirkosta ja sinisestä kunnantalosta joka ei käy lainkaan muiden rakennusten väriin :D) mascarponejuustoa, joten valitsin rasvaisimman tuorejuuston. Saa nähdä millaisia noista torttusista tulee. :) Ehkä jopa kuvamateriaalia luvassa!

Pitänee hieman selventää, minä en ole mitään ruoanlaittajatyyppiä. Ruoan laittaminen pelkästään itselleni tuntuu jokseenkin tylsältä ja turhalta, ja samaa ruokaa pitäisi syödä koko viikko (toki pakastin on keksitty, mutta silti). Jos olen kullan kanssa, laitan hänen kanssaan mielelläni ruokaa. (Hän osaa laittaa hyvää ruokaa ja kokkailee paljon itselleen. Ihana mies!) Ja hän tietää sen, että en ole mitenkään erityisen innokas ruoanlaittaja. Tänä viikonloppuna kulta tulee mun luo, ja ajattelin yllättää hänet laittamalla ruokaa! Lupasin hänelle että teen perjantai-illaksi jotakin ruokaa ja hän oli jo ihan ihmeissään. Eipä mies tiedä että aion tehdä myös patonkia omin pikku kätösin ja leipoa jotakin ihanaa suussasulavaa suklaaherkkua! Odotan innolla kultani ilmettä. <3 Ja eikös sitä sanota, että tie miehen sydämeen käy vatsan kautta. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti