keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Yo-juhlat - pitääkö vai ei?

Otsikko kertookin jo oleellisen, eli mulla on ongelma yo-juhlien suhteen. Tai lähinnä pitopaikan suhteen. Paras paikka juhlille olisi kotipaikkani, isän luona, mutta se on ongelmallinen sikäli, että äiti ei osaa sanoa pystyykö hän tulemaan sinne lainkaan. Kuitenkin lähestulkoon puolet elämästään hän asui siellä eli paikkaan liittyy suunnattoman paljon muistoja, ja sinne palaaminen olisi hänelle vaikeaa. Äitin luona taas ei välttämättä mahdu kestitsemään kaikkia vieraita. (Enpä minä tosin aio kutsuakaan kuin läheisimmät sukulaiset ja tuttavat.) Mun kämppä on vielä pienempi, ja jos onnistun saamaan töitä poikaystäväni opiskelupaikkakunnalta, en edes asu täällä enää kesäkuussa.

Rippijuhlissani oli aivan täydellinen sää. Se oli elokuun puoliväli ja aurinko paistoi pivettömältä taivaalta, lämpöasteita oli juuri sopivasti. Pöydät tuotiin ulos ja ulkotiloissa vietettiinkin oikeastaan koko juhlat. Kesäkuun alkuun ei ihan sellasta säätä uskalla toivoa. :D

5 kommenttia:

  1. Voi miten hankala tilanne :( Olisiko juhlia mahdollista järjestää esimerkiksi jonkun muun läheisen sukulaisen tai tutun luona? Ei kuitenkaan kannata missään nimessä tuollaisen takia jättää juhlia pitämättä, sillä ainakin minulla oli yo-juhlissani ihan mielettömän hauskaa :>

    VastaaPoista
  2. Mulla on melkein samanlainen tilanne. Haluaisin itse pitää yo-juhlat poikaystävän kotona, koska siellä on paljon tilaa. Omassa kodissa en halua juhlia viettää, koska tilat ovat huonot ja muutenki siellä on paljon juttuja jotka ahdistaa mua.. Nyt sitte meinaa olla omien porukoiden kans sukset ristissä kun en haluais pitää niitä juhlia kotona. Vaikeeta!

    Mutta mä suosittelen, että jos löydät paikan niin pidä ne juhlat. Lukiossa on joutunut tekemään niin paljon töitä että, että sen käynyt ansaitsee juhlat :)

    VastaaPoista
  3. Ei oikein ole muita läheisiä joiden luona olisi tilaa järjestää. Mummojen asunnot ovat samankokoisia kuin tää mun ja muuta sukua ei asu lähellä. Pitopaikan vuokraaminen tulisi ihan liian kalliiksi ja kuitenkin kun aika pienimuotoset juhlat aion pitää...

    Poikaystävän porukoilla olisi tilaa yllinkyllin, mutta kukaan tuskin tahtoo lähtee juhlii mua 400 km päähän. :D

    Pikkusiskolla on kans juhlat, rippijuhlat, kesällä ja ne on vissiin iskän luona. Ne on loppukesästä eli voi viettää ulkona. Oon vähän miettiny että jos pitäis mun juhlat sit äitin luona... Se ois reilua äitiä kohtaan ja saattaisi just ja just mahtua sinne. :)

    VastaaPoista
  4. Olisko mahdollista laittaa juhlat kahteen osaan? Omat juhlani pidettiin meillä kotona, ja lähes 100 tyyppiä oli tulossa (kutsuttiin aikamoinen kasa sukulaisia, sitten kaikki perhetutut ja osa mun kavereista), joten ei oltaisi kyllä mahduttu samaan aikaan. Sukulaiset tuli ensin ja sitten 4 tunnin päästä perhetutut. Silleen mahduttiin ihan hyvin. Jos on mahdollista hajauttaa tolleen niin voisi mahtua paremmin (ja saa kipata skumppaa paljon enemmän :D).

    VastaaPoista
  5. Aion kutsua ihan vaan lähimmät sukulaiset ja tuttavat eli vieraita alle 20, ja suurin osa sukulaisista on isän puolelta. Jos juhlat on isän luona, äitin sukua ei tulisi juhliin lainkaan,jos juhlat on äitin luona, niin en tiedä haluaako äiti isän sukua kotiinsa? Saattaa käydä niin että jätän juhlat juhlimatta ja lähden poikaystävän kanssa Tallinnaan kittaamaan sitä skumppaa. ;)

    VastaaPoista